Monday, 14 May 2012

suratan atau kebetulan...

Assalamualaiikum.........

ape itu suratan?ape itu kebetulan?...hehe....post kali ni bukan nk terangkan maksud perkataan tersebut....tp untuk berkongsi sesuatu yg AGAK menarik...kalau x menarik 2...mintak maaf la ye....

kata orang, setiap ape yang berlaku ada hikmah disebaliknya...hurrmmmm...mungkin menyakitkan tapi mungkin itulah yang terbaik buat diri kita...pada suatu hari..cuaca baik punye..xde ujan...hanya angin sepoi2 bahasa(nasib bukan angin tidak tau bahasa..:P..)..satu pertemuaan antara dua insan...semestinya yang bertemu 2 antara negatif n positif (diibaratkan bagi lelaki n perempuan..)...


gugurl n boboy......^_^


segalanya bermula dengan baik je...mcm biasa la...msing2 nk kenal hati budi dan macam2 la berkaitan dengannya....ala....mcm org lain la..mula2 niat nk kawan2 je...tp mmg niat diri ini nk kawan je pon...xde nk melebih2...dari pertemuan itulah kami menjadi rapat mcm kawan baik...segala apa yang si boboy lakukan...semuanya akan dilaporkan ( dah mcm s/u plak)..hehe..tp itulah yang terjadi...namun, segala apa yang si gugurl lakukan....tidak smua si boboy tahu....sbb si gugurl ni mls nk buat laporan harian...haha...

si boboy ni ada la ciri2 yang boleh membimbing ke arah kebaikan(bleh jadi suami soleh la..)...boboy byk mengajar si gugurl mengenai perkara2 yang boleh membentuk diri ke arah kebaikan...selain membantu dlm akademik..sbb mse ni gugurl msih lagi bergelar sebagai seorang siswi ( errrmm..xde la best student pon...)....w/pun sibuk dengan tugasan atau komitmen pada kerja...boboy tetap ada masa utk hntr msg atau tepon gugurl....w/pun dlm keadaan mengantuk....^_^


boboy sentiasa ada di saat gugurl perlukan teman dan ingin bersembang...antara ungkapan yg slalu boboy ucapkan " jgn la rase boring..i kan ad...bleh temankan u..."...(sweet x?..hehe...perasan je si gugurl)...satu hari si boboy pergi outstation...gugurl ni sje la bergurau ckp nk ole2 (ngade2 je si gugurl ni kan...)....boboy ckp xsempat nk g jalan2..byk sgt keje....gugurl xkisah pon...hehe...lepas 2 boboy buat janji...setiap kali boboy pergi outstation...boboy akan belikan hadiah tuk gugurl....si gugurl ni iyekan aje...w/pun tak kisah pon..sbb boboy ni slalu je grau mcm 2...

rupe2nye..si boboy betul2 maksudkan janjinya itu...dlm satu pertemuan...si boboy msg si gugurl ckp nk jumpe...si gugurl pon pergi la..alang2 da ad d area yang berdekatan dgn boboy....sambil sembang2...si boboy pon keluarkan paper bag..(sederhana besarnya)...gugurl pelik..sbb besday gugurl lmbt lagi...(dlm ati gugurl..mungkin boboy nk kirimkan hadiah tuk kwn tp mintak gugurl sampaikan..huhu...)....rupenye jauh tersasar dari landasan andaian gugurl ni....hadiah tu sebenarnya buat GUGURL la....terkejut la gugurl...

boboy: ingt x ape i janji dulu?
gugurl: ermm...janji?..janji ape?
boboy: yang i janji mase pergi outstation dulu?xingt la 2...
gugurl: janji ape ea...huhuhu...(blurr...otak berputar2 duk pk)..
boboy: kan i ada janji dulu..kalo i pergi outstation kat mane2..i akan belikan adiah tuk u..ole2...
gugurl: owh...i lupe...huhu...tp 2 grau je..xde nk siyes pon...
boboy: xpe..i mmg janji nk buat mcm 2...
gugurl: (da xtau nk ckp ape)...=_=


bersambung........

3 comments:

  1. aummmmm.......comel sgt ok!!!! feeling dk korea bl kita view belog awk...hihiih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...feeling dulu..sblm g korea...

      Delete
  2. tak habis baca lagi.. sOk nak sambung cOz da ngntOk. hihi.. akak dah fOllOw pkai accOunt yg btOl. hihi... yg lama tu salah.. haha

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.